lördag 4 maj 2013

Katastrof, tårta och bröd

I morse gick vi upp som vi brukar göra på lördagar. Ebba och Wilma har gympa som startar kl 08:30. 
Idag fick vi lov att ta cyklarna då Felix simskola var förskjuten till senare på förmiddagen/lunchen. Så det blev ett par tre timmar i VGF-hallen som tittande förälder för mig. Tja, jag fick lov att gå ner och prata med mina stora gympatjejer och kommentera deras snygga fristående. 

Wilma och jag cyklade hem vid 11-tiden och hann precis säga hej då till Magnus och Felix som drog iväg till simskolan. 

Trodde de ja!

Det hade tydligen inte förankrats ordentligt, samtalet mellan simskolan och FUB som ordnat simskola för våra barn med funktionshinder. För när de kom till badet så fick de beskedet att det inte skulle bli några fler lektioner. Felix som vaknat tidigt och kommenterat med längtan och glädje att det var simskola, fick placera sig i bilen igen och åka hem utan att ens ha blött lillfingret i någon pöl. 

HUR! räddar man då detta trauma???

Jo, pappa Magnus lovade att de skulle baka en tårta hemma i stället. 
Så det var bara hem och vända. Slänga in badväskan med de torra badbyxorna i, och dra vidare till affären för att inhandla tårtgrejer. 

Sen blev hela familjen tillsammans med Wilmas kompis och Ebbas pojkvän bjudna på fika med tårta. 

Själv hade jag bestämt mig för att sno ihop lite ingredienser.



Geggan i den röda bunken kallade jag för en upphostning, när Ebba undrade vad det var. Nu är hon lite "kräkmagad" av sig och gillar inte riktigt det uttrycket. Men det såg inte ju så aptitligt ut. 


När man rört ihop de torra ingredienserna med upphostningen så blev det en gråaktig gegga som såg ut som .... 
Ja, använd er egen fantasi. 

Huvudsaken är vad det ska bli när allt är färdigt, och DET är jättegott! Ett recept på ett supergott bröd som vi fått av en restaurang. En form av kavring eller något sådant. 


Mums!

Inga kommentarer: